Populära recept

måndag 4 november 2013

Gräddstuvad brysselkål med wasabi




Jag vet inte om jag någonsin ätit brysselkål, och om jag gjort det så minns jag det inte. Trots det har jag gått ett tag och funderat på om det är gott eller inte. Så när jag var och handlade igår slog jag till på en påse fryst brysselkål och åkte sedan hem och funderade på vad jag skulle hitta på med den. Googlade lite och hittade massa olika recept. Till slut bestämde jag mig för att det fick bli gräddstuvat, det lät absolut godast. Och så spetsade jag till det med wasabi. Hade ingen aning om hur detta skulle smaka, MEN, det blev verkligen supergott! Om du gillar wasabi så är detta verkligen något att testa!


Cirka 2-3 portioner
Ca 10 minuter

275 g fryst brysselkål
1-1,5 dl vispgrädde
3/4-1 dl mjölk (gärna gammaldags!)
wasabi efter eget tycke
olivolja
salt

  • Stek brysselkålen i olivolja och lite salt på medelhög värme i cirka 5 minuter.
  • Häll sedan på grädde och mjölk samt blanda ner wasabipastan. Låt småkoka i cirka 5 minuter till eller tills kålen är lagom mjuk.
  • Klart att servera!


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin