Populära recept

torsdag 6 december 2012

Parmesangratinerade körsbärstomater




Jag är en riktig pastasucker, och har inte mycket till övers för potatis som länge har varit det genomsvenska tillbehöret till så gott som allt. Ris går väl an, men couscous är bättre. Ungefär sån är jag :) Därför försöker jag ibland att hitta alternativ till mitt pastaätande för att inte dra i mig allt för mycket kolhydrater. Ikväll testade jag att återigen blanda några av mina favoritingredienser för att åstadkomma ett tillbehör till kycklingen vi åt. Det blev faktiskt riktigt gott!


2 portioner (som enda tillbehör, säkert 4 om man även har pasta eller något annat bredvid)
cirka 25 minuter

2 askar körsbärstomater
riven parmesanost
färsk basilika
olivolja
flingsalt & svartpeppar
  • Dela körsbärstomaterna på hälften och lägg i en ugnssäker form.
  • Ringla över olivolja efter eget tyckte.
  • Strö över flingsalt och några varv med pepparkvarnen.
  • Lägg över den rivna basilikan och toppa med riven parmesanost.
  • Dra ytterligare något varv med pepparkvarnen.
  • In i ugnen på 200 grader i cirka 15-20 minuter eller tills du tycker att osten ser bra ut.
  • Servera till kött eller kyckling.

0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin