Populära recept

onsdag 4 juli 2012

Potatissallad




Ännu mera semesterfeeling blev det med en härlig potatissallad!


Potatissallad
4 portioner

700 g färskpotatis
1 rödlök
några nävar sockerärtor
4 soltorkade tomater
en näve ruccola
75 g fetaost
4 msk olivolja
1 tsk dijonsenap
½ msk balsamvinäger
salt och peppar
  • Koka potatisen.
  • Hacka rödlök och soltorkade tomater, lägg i en bunke. Smula sönder fetaosten och blanda ner den i hacket tillsammans med ruccola och sockerärtor.
  • Blanda olivolja, dijonsenap, balsamvinäger samt salt och peppar.
  • Häll av potatisen och spola den kallt. Dela i fjärdedelar och blanda ner.
  • Häll över oljeblandningen och blanda runt.
  • Mumsa!

Idag serverade jag den med några skivor bacon för sältans skull.


0 kommentarer:

Här bloggar

Hanna
Här bloggar jag, en något galen västgötatös, om mat i receptform. Man kan säga att detta är min digitala receptbok. Här samlar jag mina favoritrecept, recept jag vill testa och en och annan artikel om mat.
Visa hela min profil

Bloglovin